חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמציות פרחי באך להריון

פרחי באך בהריון: פיתרון לרגישות יתר בהריון, בחילות ומצבי רוח

תמציות פרחי באך בהריון יכולות לעזור למגוון התמודדויות ואתגרים בהריון, החל מפחדים, איבוד שליטה, ודיכאון, ועד מצבי רוח והלם מההריון. המאמר מרחיב באיזה אופן תמציות באך להריון יוכלו לעזור לך, בהתאם למצבך הרגשי. שיהיה לך הריון בריא ונעים. 

את בהריון. בתוכך מתרחש תהליך מופלא וקסום של בריאה, תהליך שמערב גם את נפשך ולא רק את גופך. את מזינה ומטפחת חיים חדשים, ובכל מקום את חושבת על זה, חולמת על העתיד, מדמיינת את התינוק שיהיה לך ואת החיים המשותפים שיהיו לכם. אמנם ההריון תובע את הנדרש לו מהמשאבים הגופניים, אבל כדאי להתייחס גם לתחושות ולרגשות שנלווים לתהליך המיוחד הזה.

תמציות פרחי באך להריון מטפלות ברגשות השונים שאנו חווים באופן טבעי ובטוח. תמציות פרחי באך להריון יכולות לעזור מתחילת ההריון ולאפשר לך לשים את הפחדים והספקות בפרופורציה הנכונה כך שתוכלי לעבור תשעה חודשים של שמחה וסיפוק.

בשליש הראשון להריון יכולות לעלות חרדות וחששות ומצבי רוח משתנים

לאחר שאת מגלה שאת בהריון, יכולים לעלות בך רגשות מעורבים – התרגשות ושמחה, חשש, ספק ופחדים. יתכן שאת מתחילה להטיל ספק ביכולת שלך להתמודד עם האחריות של הבאת בן אדם חדש לעולם.

בשליש הראשון רמות החרדה גבוהות מאוד בגלל חששות אלו וגם בגלל דאגות לשמירת ההריון. בתקופה זו מצב הרוח עובר תנודות ושינויים קיצוניים. גל ההורמונים ששוטף את הגוף במהלך ההריון, ללא ספק אחראי למגוון רחב של עליות וירידות במצב הרוח. בנוסף לכך, ישנם רגשות נורמליים וטבעיים שאינם קשורים לכמות הפרוגסטרון שזורמת בדם – כלומר, מצב רוח מרומם או מדוכא בגלל שאת בהריון, ולא כתוצאה מההריון עצמו.

בחילות, הקאות ושינויים בתאבון יכולים להיות קשורים להסתגלות להריון

ההריון פוגש כל אישה במקום אחר בחיים וכל אחת חווה אותו בצורה שונה, אך עם זאת ישנן חוויות משותפות ותהליכים אוניברסליים דומים שמאפיינים נשים הרות. תהליך עיקרי שמתרחש בהריון הוא התפתחות הזהות האימהית. תהליך זה מתרחש לכל אורך תקופת ההריון ומתעצם עם הלידה.

כמו כן, בשליש זה האישה חווה תהליך של הסתגלות ופינוי מקום, ברמה הפיזית והרגשית. בחילות, הקאות ושינויים בתאבון מופיעים ואלו ככל הנראה קשורים מבחינה רגשית להסתגלות למצב החדש. עם כל השינויים שמתחוללים בגוף, אין פלא שהעייפות היא גם סימפטום נפוץ.

במהלך ההריון כולו, סף הרגישות נמוך יותר והתייחסות לא פרופורציונלית לדברים גורמת להתפרצויות בכי תכופות יותר. הבכי יכול לעלות אם אישה כועסת, מאוכזבת, צפתה בסרט מרגש ואפילו בעקבות חיבוק של בן הזוג.

פרחי באך להריון

 פחד, דיכאון, עייפות וייאוש בהריון: תמציות פרחי באך יכולה לסייע

רשימת התמודדויות רגשיות ופיסיות שתמציות פרחי באך יכולה לסייע להן בהריון:

פחדים וחששות בהריון

יש להבדיל בין שני סוגים של פחד. כאשר את יודעת ממה את מפחדת – אם זה פחד מהלידה, פחד מכאב, פחד מהסתבכויות או פחד שהתפתחות העובר לא תקינה – התמצית פרחי באךשתתאים לך היא: Mimulus.

כאשר הפחדים פחות ברורים, אם יש תחושה של חשש או פחד מהלא נודע, אז התמצית פרחי באך שתעזור לך היא Aspen.

דיכאון בהריון

אם את מרגישה שאת אמורה להיות שמחה, אבל האנרגיות שלך נמוכות מאוד, עד כדי כך שאת לא מסוגלת להיות מאושרת ועבדה לך היכולת ליהנות, אם זה מרגיש כאילו ענן שחור נחת על חייך, אבל אין לך מושג למה ואין לך הכוחות להזיז אותו. התמצית פרחי באך שיכולה להתאים לך היא:  Mustard.

עייפות גדולה ותשישות בהריון

אם את מרגישה שאת עייפה כל הזמן, תשושה, ומחפשת רק את הכרית כדי ללכת לישון, אז התמצית פרחי באך שיכולה להתאים לך היא:  Olive

קושי בהסתגלות להריון ולשינוי שאת עוברת

אם את מרגישה קושי להסתגל לשינויים הפיסיים והרגשיים שקורים לך בהריון, אם את מרגישה שקשה לך להיפרד מהרגלגים ישנים או מציאות שכבר לא מתאימה למצב הנוכחי שלך, אז התמצית של פרחי באך שיכולה להתאים לך היא:  Walnut.

פחד מאיבוד שליטה בהריון

אם את מרגישה שכל השינויים המהירים גורמים לך לחוסר איזון ולאיבוד שליטה, ואת רוצה להחזיר לעצמך את השפיות ותחושת הקרקע והיציבות, אז התמצית של פרחי באך שיכולה לעזור לך היא:  Cherry Plum.

רגשות והתמודדויות נוספות ותמציות פרחי באך להריון שיכולות לעזור:

* האשמה עצמית: תמצית פרחי באך Pine .

* דאגת יתר לאחרים:  תמצית פרחי באך Red Chestnut.

* שוק מהגילוי שאת בהריון -תמצית פרחי באך Star of Bethlehem.

* כעס ונקמה -תמצית פרחי באך Holly.

* אימה או פאניקה – תמצית פרחי באך Rock Rose.

* טינה או מרירות -תמצית פרחי באך  Willow.

* גועל עצמי, שנאה עצמית, תחושת זוהמה, רצון להיפטר מ"הטפיל" שבתוכך,מבוכה מההריון, בושה מהמראה של גופך הגדל -תמצית פרחי באך Crab Apple.

* אכזבה עצמית – תמצית פרחי באך Rock Water.

* לתחושת ייאוש, תחושה שאת לכודה ואין לך לאן לברוח -תמצית פרחי באך Sweet Chestnut.

כתבה: איריס גומס, מטפלת בנשים רפלקסולוגיה ופרחי באך בתל אביב,  054-4593434  www.irisgomes.com

**

אם את רוצה לקרוא מאמר נוסף על פרחי באך בהריון, אז כדאי לך לקרוא את המאמר פרחי באך בהריון ובלידה. אם את מחפשת רפואה משלימה שתוכל לעזור להתמודד עם ההריון, אז את יכולה לבדוק גם את הרפלקסולוגיה בהריון והומיאופתיה בהריון.

אם את מתמודדת עם אתגרים רגשיים בהריון, אז כדאי לך לקרוא את המאמר על כאבים רגשיים בהריון ואחרי לידה ואיך אפשר להימנע מסבל עודף , ולבדוק את האפשרות לליווי רגשי בהריון, שיוכל לעזור להתמודד עם חששות ופחדים מההיריון, הלידה וההורות, עם תהליך ההסתגלות להריון, הכנה להורות ולעזור לך לפתח חוסן נפשי ויציסות בהתמודדויות עם השינויים שההריון וההורות מביאים איתם. כל הפרטים פה, ואת יכולה ליצור איתי קשר בווטסאפ לכל שאלה, לימור

קבלי בחינם תכנים שיעזרו לך להרגיש מובנת:

צרי קשר

תרגישי בנוח לכתוב לי דברים שחשובים לך,

לשאול אותי שאלות או לתאם מפגש ראשון לתהליך הליווי.

בהודעה ל – 052-2835020

שתהיה לך הורות טובה ומשמעותית, לימור

× ליווי תהליכי צמיחה לאמהות רגישות