חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חד הורית בהריון בהיריון יחידנית

אמא חד הורית בהריון מספרת: חרדות, בדידות, הקלה ושמחה

איך זה להיות  אמא חד הורית בהריון? לפני שנכנסתי להריון, כשעמדתי לעשות את כל הבדיקות הגנטיות, אודה שהיו דמעות בעיניים והרגשתי עצב על כך שאין מי שיחלוק איתי בזה ושאני צריכה לעשות את כל הבדיקות לבד. (ובנוסף להידקר לא מעט במקום להתחלק עם מישהו). חוויתי רגשית את ההחלטה המושכלת שלי להיות אמא ונפרדתי מהחלום לזוגיות ומשפחה "נורמלית" (אמא, אבא וילדים) והיה בזה עצב.

בהמשך תהליך הכניסה להריון לא הרגשתי כל קושי, הייתי מחוברת מאוד לגוף שלי. כאשר ההריון כבר היה חי בתוכי, היו רגעים בהם רציתי לשתף בתחושה כזו או אחרת ולמזלי היו לי חברות קרובות שיכולתי לומר להן כל דבר ולקבל תגובה נשית אוהדת וזה היה נעים. עם זאת, חייבת להודות שלעיתים הייתה לי מחשבה עם עצב בלב על זה שאין כאן אהוב שההריון הזה קושר אותנו יחד.

כאם חד הורית בהריון הרגשתי בדידות, אבל גם הקלה שאני לא צריכה להתחשב באף אחד

בשמירת ההריון היה לעיתים קשה להיות לבד בבית, גם שהמשפחה עטפה והחברים והחברות היו שם כל העת. לעיתים הייתה תחושת בדידות מעיקה. עם זאת, כאשר הרגשתי לא טוב כמו שמרגישים בתחילת הריון, היה לי נוח שאין מישהו עכשיו שאני צריכה להתחשב בו. לא יכולתי אלא להרגיש את מה שאני חשה ולחיות את מה שעובר עלי בלבד. לאצור בתוכי את החרדות שכל הריון מביא עמו לא היה קל. חייבת לומר שאני "רגילה" להיות לבד ושיתוף חברים ומשפחה קרובה ברוב המקרים הספיק להרגיע מעט.

לאורך כל ההריון היו רגעי עצב מדי פעם על כך שאני לבד ולא בזוגיות. זה לא משהו שעובר, זה תמיד מלווה אותי שכן אני רוצה זוגיות. אבל, חשוב לי לומר כי מרגע שנכנסתי להריון השקעתי את מחשבותיי כולן בהריון ובהכנה לאמהות (חשבתי שיש דבר כזה, מודה שקצת התפכחתי עם הלידה) ופחות היה חשוב לי שאין לי בן זוג לצידי. המחשבות שהן חלק ממני (עד שתהיה זוגיות אני מניחה) לא מילאו אותי אלא הגיחו לביקור מפעם לפעם.

החוסן הנפשי שלי נשא את הזכות שלי להיות אמא

במהלך ההריון חשתי קושי בדברים קטנים, כמו למשל, לעשות קניות ולסחוב אותן הביתה. אז התחלתי להשתמש במקרים רבים בשרותי המשלוח. כמו כן, למשל נסיעה לביקור המשפחה לעיתים היתה קשה. כלומר, הנהיגה היתה לא קלה, מדובר בנהיגה של כשעה. תנוחת הרגלים לעתים היתה מאוד לא נוחה ואלו רגעים שהיה לי קל יותר אם היה מישהו אחר שינהג. ובכל זאת, ולמרות הכל, החוסן הנפשי שלי נשא הכל וכל זאת על מנת לממש את הזכות שלי להיות אמא.

 מחשבות על איך ומה אומר לאוצר שיוולד לי העסיקו אותי פחות. לאחר שהחלטתי שאני הולכת על תרומת זרע פשוט עשיתי את המהלך. עם השאלות האלו אמרתי לעצמי אתמודד בהמשך וכך היה. עבורי להיות אמא חד הורית בהריון זו החלטה מושכלת!  

כתבה: אוסי הורביץ

 

בטח יעניין אותך לקרוא:

מה זה ליווי רגשי בהריון ולמי זה מתאים?

קבלי בחינם תכנים שיעזרו לך להרגיש מובנת:

צרי קשר

תרגישי בנוח לכתוב לי דברים שחשובים לך,

לשאול אותי שאלות או לתאם מפגש ראשון לתהליך הליווי.

בהודעה ל – 052-2835020

שתהיה לך הורות טובה ומשמעותית, לימור

× ליווי תהליכי צמיחה לאמהות רגישות