חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לזרום

תהיי קלילה, תזרמי!

"קחי בקלות.."

"תחייכי.."

"תעבירי.."

"תזרמי.."

איזה כיף זה לדעת להעביר. כשאין משהו שמכאיב, מפיל, מערער, משתק, מפחיד, מעציב.

להעביר…. לזרום….. כמו זרימה במי נהר  נעימים וקרירים. משהו מלטף את הגוף, זרימה נעימה שמעבירה מין תחושה משחררת של חופש… הנאה… שמחה… קלילות… משהו שמאפשר לא להתעכב, אלא להמשיך בצורה משוחררת מכבלים, ממחשבה, מעומק.

לזרום עם החיים לאן שהם מובילים, בקלות וללא התנגדות, לזרום ללא מאבק או מאמץ, לזרום כי לזרום זה הרבה יותר קל ונעים מלהתעכב.

לא לזרום זה להיתקע. אני לא רוצה להיות תקועה.

אבל רגע, לאן לזרום? אני לא רוצה לזרום לאן שמזרימים אותי. ואם כיוון הזרם מגיע למקום שאני לא רוצה להגיע אליו? יש כמה נחלים ונהרות וזרמים בעולם, לא? אז לאן לזרום? למה דווקא לכיוון הזה? למה לא לכיוון אחר? מי שוטר התנועה של הזרימה?

אני רוצה להחליט בעצמי איך לנוע, לאן לנוע ובאיזה כיוון לזרום. אני רוצה לבחור את הנהר וקצב הזרימה שמתאים לי, אני רוצה לבחור את השותפות שלי למסע הזרימה, אני רוצה לבחור מתי לעגון בדרך ולעצור, אני רוצה לבחור מתי להתפעל מהנוף שלאורכו של הנחל, אני רוצה להספיק לשכשך את הרגליים והגוף כשמתחשק לי. אני רוצה לזרום בכיוון ובקצב שמתאים לי. אל תכתיבו לי את הזרימה.

וכשאיזה קול מגיח, חיצוני או פנימי לי, ואומר לי לא להיות כבדה ולזרום. אני אומרת לו שעכשיו זה מה שמתאים לי. זו הדרך שלי. מה שעבורך, קול יקר, זה לזרום, עבורי זה לטבוע. לזרום בנהר שאינו הנהר שלי ובקצב שאינו מתאים לי זה עבורי ללכת לאיבוד. לזרום בנהר של מישהו אחר, זה להתרחק מהנהר שלי, שמחכה שאזרום בו.

נכון, לפעמים לוקח לי זמן למצוא את נתיב הנהר המדויק, לפעמים אני מתבלבלת וזורמת לכיוונים שנסחפתי אליהם, לפעמים אני זורמת למקומות שלא תכננתי, בקצב מהיר מדיי ועם שותפים למסע שלא כל כך התאימו. אבל מה שבעיניך יכול להיראות כמו כבדות, עבורי זו הזדמנות. הזדמנות לבדוק את מסלול הזרימה שלי. הזדמנות לבדוק לאן אני רוצה לזרום. הזדמנות להמשיך בנהר שלי.

קול יקר שלי, הייתי רוצה שתאפשר לי להתעכב, לחשוב, לערער, ולא לקחת בקלות את מסלול הזרימה של החיים שלי.  תסמוך עליי. תסמוך עליי, שגם אם עכשיו עזבתי מסלול זרימה ידוע ומוכר ועדיין לא זרמתי בדרך חדשה, אני אמצא את הדרך, גם אם זה ייקח לי את הזמן הדרוש לי. מותר לי לא לדעת, להתעכב. מותר לי ללכת במסלול זרימה שמיוחד רק לי, ואולי שונה משל כולן.

מהיכרות שלי עם עצמי, אני יודעת שזרימה במסלול שלא לי, עושה לי רע. גם אתה רוצה את הטוב ביותר עבורי, אני בטוחה. אז במקום לנסות ולהציע לי מסלולי זרימה חלופיים שיכולים להיות ‘בול’ בשבילי, במקום לנסות ולהציע לי לזרום ולא להיות ‘קשה’ או ‘כבדה’ עם עצמי, הייתי רוצה שתיתן לי יד, ואולי גם חיבוק. תאפשר לי  לחכות לזרימה הנכונה עבורי, תאפשר לי את הזמן הדרוש לי לבדוק מה שמתאים ונכון לי, תאפשר לי לפקפק בכל מה שמוכר ושחשבתי שהכי נכון, אבל לא כל כך התאים עד עכשיו. תאפשר לי להיות מיוחדת ולבטא את הייחודיות שבי, תאפשר לי לאהוב ולהעריך את עצמי. תפרגן לי כי אתה רוצה שיהיה לי הכי טוב ואתה יודע שתמיד הכי טוב לי כשאני במסלול הזרימה הייחודי לי.

בשבילי "לזרום" משמעו להיות חלק מהעדר ואני… לא כבשה.

לימור לוי אוסמי,  מלווה רגשית נשים אחרי לידה ובהורות, בכרכור ובשיחות וידאו. יוצרת האתר.

052-2835020 Medabrot.imahut@gmail.com

אם את אחרי לידה, זה יכול לעניין אותך:

ליווי רגשי אחרי לידה
"אני אמא לתינוק, האם מה שאני מרגישה הוא נורמלי?"
הרצאה דיגיטלית
שיתופים אישיים ומקצועיים על תחושות של נשים אחרי לידה

לדף פייסבוק של נשים מדברות אמהות

קבלי בחינם תכנים שיעזרו לך להרגיש מובנת:

צרי קשר

תרגישי בנוח לכתוב לי דברים שחשובים לך,

לשאול אותי שאלות או לתאם מפגש ראשון לתהליך הליווי.

בהודעה ל – 052-2835020

שתהיה לך הורות טובה ומשמעותית, לימור

× ליווי תהליכי צמיחה לאמהות רגישות