ישראל 2012: כנס גניקולוגיה ללא נשים

מאת : לימור לוי אוסמי

4 בינואר 2012 | 14 תגובות

מתוך קוראות לשינוי

האם ייתכן שבישראל שנת 2012 יכול להיערך כנס בנושא גניקולוגיה ללא נשים ? מסתבר שכן.

בעוד מספר ימים ממש, ב 11.1.2012 ייערך מטעם מכון פוע"ה כנס ארצי בנושא "חידושים בגניקולוגיה והלכה-  פסקים, דילמות והתמודדויות" וכל המרצים בלי יוצא מן הכלל הינם.. גברים.

גברים בלבד הולכים לדון ולהרצות בנושא גניקולוגיה והלכה, בנושא הגוף שלנו, הנשים, ללא אף נוכחות של אישה. שימו לב לנושאים המשמעותיים של הכנס:

מניעת הריון והפסקתו,

הכנת המשפחה ללידת ילדים עם מוגבלויות,

הטיפול בורידים לנשים בהריון,

ניתוחים גניקולוגים בעזרת רובוט דה וינצ'י,

השימוש באמצעי מניעה בנשים הסובלות מבעיות כבד, וורידים, סוכרת, משקל עודף, תת משקל,

הגדרת פיקוח נפש ברפואת נשים,

הקפאת ביציות,

דימומים לאחר לידה.

ועוד..

העין רואה, אך באמת שקשה להאמין- מרצים גברים בלבד הולכים להרצות על נושאים נשיים בלבד, העוסקים בבריאותה הגופנית של הנשים. כיצד קורה הדבר ? ב'שם ההלכה' כמובן. שוב, עניין הצניעות.

זוהי תגובה מכון פוע"ה, כפי שנרשמה בדף הפייסבוק שלהם (הדגשות שלי):

"שלום לכולם. המכון מקיים זה השנה השתים עשרה את הכנס באותה מתכונת, אלא שבעיתוי הנוכחי הנושא של הדרת נשים הינו בכותרות ,כידוע המכון עוסק בנושאים שהצנעה יפה להם וכן משרת את כל החוגים בארץ ובעולם , על כן המכון לקח על עצמו להתאים את שרותיו לכל החוגים ועל כן נשים לא מופיעות בפני גברים בכנס, זאת ועוד מאחר ומדובר בנושאים שהצנעה יפה להם לא יתכן שנשים ידברו על כך בפני גברים, כמו כן המכון מאד מחשיב את דעתן של הנשים בתחום ומתייעץ איתן באפן שוטף, בכל מקרה לגופו של עניין בחברה בריאה יש לכבד את רצונו של כל אחד לחיות ולהתנהל ע"פ הכללים בהם הוא בוחר, מה עוד שזה ע"פ ההלכה ותורת ישראל, וכן מדובר באירוע פרטי של המכון במקום פרטי.

העיקר בשבוע זה בו חל תענית עשרה בטבת בו החל המצור על ירושלים ובסופו נחרב בית המקדש וכל זה בשל שנאת חינם, עלינו להתעלות על עצמנו ולשאוף לאהבת חינם למרות התנהלותו השונה של כל אחד, והאמת והשלום אהבו.

המכון מעריך ומוקיר את דעתן של הנשים ולא מתעלם מכך , המטרה לא לפגוע בצד הנשי אלא ההנהלות ע"פ ההלכה.

המכון נותן במה בהרבה הזדמנויות לנשים, אבל בכנס המטרה למצוא את המכנה המשותף שיתאים לכל החוגים."

כיצד קורה כל פעם מחדש שסילוק של נשים מהמרחב הציבורי, התנגדות להבעת דעה של נשים, התנגדות של נשים בשיח רפואי מקצועי נחשב, נעשה בכסות ההלכה ?

מדוע כשגברים מדברים על גופה של האישה זה נחשב צנוע ואילו כאשר נשים מצטרפות לדיון השיחה כבר איננה צנועה ?

כיצד תתפתח הקידמה ובריאותן של הנשים אם הן מודרות משיח על גופן שלהן ?

האם גברים מבינים טוב יותר מאיתנו את בריאותנו וצרכינו ?

במידה ובמכון פוע"ה מכירים בחשיבות נשים רופאות כסמכות בכירה בתחום הגניקולוגיה ובעד שיוויון בתחום הרפואה, ניתן למצוא פיתרונות בקלות סבירה. ההצעה שלי: קיום מושבים. בכנסים גדולים רבים נהוג לחלק את ההרצאות למושבים, המתקיימים בחדרים נפרדים ונערכות שם הרצאות בנושאים שונים, על פי תחומי העניין. מכון פוע"ה יכול לקיים את הכנס בצורת מושבים, בו נשים מתחום הרפואה תוכלנה לשאת דברים בגאווה.

 אנא שתפו את המידע וכיתבו מייל אישי למרצים הגברים בכנס ולמכון פוע"ה. הרשימה באדיבות שרית ששקס מישראל חופשית:

פרופ' אלכסנדר גרינשטיין איכלוב 0522439413 alexgr@tasmc.health.gov.il (ביטל את הששתפותו בכנס)

פרופ' יובל ירון איכלוב 052-4266587 yyaron@tasmc.health.gov.il  (ביטל את השתתפותו בכנס)

ד"ר אליעזר בארי איל"ן 02-6494251 ebeeri@alyn.org (ביטל את השתתפותו בכנס)

ד"ר יאיר גלילי מכון מור 050-5737669 ashdodzim@machon-mor.co.il (ביטל את השתתפותו בכנס)

ד ר אבי בן שושן הדסה עין כרם 02-6778899 ABS@hadassah.org.il  (ביטל את השתתפותו בכנס)

ד ר איתן פאר   רמב"ם  04-6547334 eitanpeer@gmail.com (ביטל את השתתפותו בכנס)

פרופ' אוריאל אלחלל  הדסה עין כרם 02-6778899 elchalal@huji.ac.il  ( ביטל את השתתפותו בכנס)

ד ר שבתאי סבתו שערי צדק 02-5675111

פרופ' דרור מאירוב תל השומר 052-5490532  Dror.Meirow@sheba.health.gov.il

מכון פוע"ה: טל : 02-6515050   פקס: 02-6517501  אי-מייל: info@puah.org.i

 מקור הידיעה: לילי בן עמי

שלכן, (בכעס, היום)

לימור

** עדכון על ההתפתחות בכנס

נושאים קשורים :

14 תגובות ל- “ישראל 2012: כנס גניקולוגיה ללא נשים”

  1. ד"ר אלחלל הודיע כבר שלא היה מיודע על ההדרה ולכן לא מוכן להשתתף

  2. תמר קלר הגיב:

    מה מטרת הכנס שלהם? לטפוח על השכם אחד לשני?

    • רינת הגיב:

      כן תמר…כנראה זה הכיוון…לימור צודקת…כל דבר ניתן לעשות בצנעה…ונשים מרצות הן בהכרח לא צנועות?

    • אשתו הגיב:

      שלום תמר יקרה
      ועל שכמו של תפחת כשהיית נשואה?

  3. נעמי נואה הגיב:

    מטרת הכנס לחזק אותם בעמדותיהם השמרניות, הפטריאכליות שבה רק הם המומחים הבלעדיים לבריאות האישה ואין כמותם. השליטה בבריאות האישה מבוססת על מחקרים שהם מבצעים והם ידירו את רגליהן של נשים וגברים שחושבים שונה מהם המציגים מחקרים אחרים.

  4. הנה מה שכתבתי ליו"ר מכון פוע"ה:
    שלוב רב לכבוד הרב מנחם בורשטיין,
    קראתי את תגובתך בעניין וקשב רב
    וברצוני להעלות פיתרון פשוט ויישים לעניות דעתי, המתחשב בציבור החרדי תוך מתן כבוד ואיפשור לנשים מומחיות בתחומן להרצות.
    הצעתי היא לקיים את הכנס המכובד במתכונת של מושבים מקבילים, כמקובל בכנסים גדולים ומובילים בתחומם, כאשר כל מושב מתקיים בחדר נפרד. מתכונת זו תאפשר לנשים להרצות במושבים מסוימים והן תאפשר לציבור החרדי לשמוע הרצאות המתקיימות במושבים מקבילים, ללא פגיעה ברגשותיהם.
    אני מעריכה ומכבדת מאוד את פועלכם הרב ויודעת כי אתם לעזר רב לנשים וזוגות רבים.
    מתוך כך, אני בטוחה שברצונכם להיטיב ולכבד נשים באשר הן ולקיים את הכנס ברוח זו.
    הפיתרון שהוצע הוא פיתרון מכבד ופלורליסטי לכל באי ובאות הכנס ואני מאמינה כי הוא ניתן ליישום כבר בכנס הקרוב, תוך היערכות מתאימה.
    אני מאמינה שממקום של הבנה, הקשבה הדדית וכבוד, ניתן תמיד למצוא פיתרון, במידה ויש אמונה בשוויון בין אנשים, כפי שסבורה אני שאתם מאמינים.
    אודה לתשובתך
    והמשך חשיבה משותפת על יישום הפיתרון הלכה למעשה.
    בברכה,
    לימור לוי אוסמי
    נשים מדברות אמהות 052-2835020
    חברה במתפקדות- הלובי לשוויון בין המינים

  5. יונית מוזס הגיב:

    הדבר הבאמת מחריד כאן הוא הבורות של כל כך הרבה מאיתנו החילונים בנושאים האלה, שגורמת לנו להתקפל לנוכח הטיעון הבזוי הבסיסי שלהם, כאילו שאי שמיעת נשים מרצות, או שרות, או אי ישיבה משותפת עם נשים, זה באמת משהו שקשור ליהדות או להלכה או ל"צניעות" (עלק צניעות. הכוונה כאן היא לשימוש במילה צניעות כדי לבטא אך ורק דיכוי, ביזוי וזילות של נשים, משהו שמאוד משותף לכל הפונדמנטלים, ללא הבדל דת וגזע), כלומר – אורחות חיים שיש לכבד. אין כאן שום דבר כזה. בהלכה עצמה היו ויכוחים בין חכמים מהם פי מאות מונים על דברים הרבה פחות חמורים מזה (נגיד, האם חייב אדם ללמד את ביתו תורה), וממש לא נראה לי שבמעמד הר סיני היתה הפרדה בין נשים לגברים, או בכל מקום אחר בתורה. אין שום סיבה שבעולם להציע לפרימיטיבים האלה – שלי אישית קשה מאוד להתייחס אליהם כאל איזושהי סמכות בנושא הדת היהודית, ולו רק בגלל העובדה שהם עוברים על כמה מצוות מאוד בסיסיות של בין אדם לחברו, כמו למשל הלבנת פנים ודרך ארץ, ללא הרף ובלי בושה – איזושהי פשרה. או שנשים מרצות בפני כולם, או שאין כנס. זו ה"פשרה" היחידה שצריכה להיות מוצעת כאן.

    יש דברים שעוברים את גבול הטעם הטוב, ואין שום סיבה להתייחס אליהם בשום צורה חוץ מאשר גינוי, הוקעה ואי שיתוף פעולה מלא. תרבות שמעמד האישה בה הוא מה שהם מכוונים אליו היא גם תרבות שנוטה לעיתים לא נדירות לנקוט במנהג הנפלא של רצח על כבוד המשפחה, או אלימות בתוך המשפחה שאסור לדווח עליה לאף אחד, כמו למשל הכביסה המלוכלכת שנחשפה לאחרונה בפרשת הפדופילים המטורפת. גם את זה אנחנו רוצות לכבד? או שממש מתאים לנו, לצורך הנימוס, להתעלם מהקשר הזה שבין גורם לתוצאתו? הגבול מתחיל בהתחלה, כלומר, ברגרסיה הזאת. כל פשרה שנתפשר כאן תגבה מחיר גבוה מאוד מנשים רבות, ומהחברה כולה.

    נכון, יש חשש רציני מאוד לבומרנג של שנאת חרדים גורפת בעניין הזה, אבל זה דבר ידוע ומוכר היסטורית שלא צריך יותר ממספר קטן של קיצונים מטורפים שעושים רעש רב (שעוד עובר הגברה מסיבית על ידי התקשורת) ורוב גדול שמכבד או לא מכבד את "אמונתם", מאחר והוא חושב שהיא באמת האמונה הרווחת או שיש לה מקום הגיוני בחברה כלשהי, לא כל כשכן חברה יהודית כלשהי, כדי לאפשר להם להשתלט ולקבוע הרבה מעבר לגודל האמיתי שלהם. המלחמה הנורמטיבית בעליבות הזאת צריכה לבוא מתוך הציבור החרדי עצמו. לרוע המזל, אף אחד לא יכול לעשות במקומם את העבודה הזאת. חקיקה לא תעזור אם לא תהיה לה תמיכה נורמטיבית, ואם הפעולות היחידות יגיעו כריאקציה מצד חילונים, בסוף נקבל שינוי 2 גדולה פי 2, וגם זה יהיה קטסטרופה.

  6. נעמה ראובן הגיב:

    יישר כח לימור על עשייתך! תודה שהעלית נושא חשוב זה למודעות.

  7. יעל קיים הגיב:

    היי לימור,
    אני בטוחה שההצעה שלך למכון פוע"ה על חדרים נפרדים לנשים וגברים שבו מול הנשים ירצו נשים ומול הגברים ירצו גברים בא ממקום חיובי! וניסיון למצוא פשרה , אך לצערי פתרון שכזה רק יעצים את ההדרה! מאחר שעל פי ההלכה היהודית רק רבנים גברים רשאים לפסוק! מה שאומר שהשיח המרכזי בכנס יהיה מול הרבנים הגברים ועל כן הרצאה נפרדת של מומחות גניקולוגיות רק בפני קהל נשים ידיר אותן ואת הידע המקצועי שלהן מהשיח העיקרי בו נקבעים חידושי ההלכה והידע שעל פיו יפסקו הרבנים בעניינהן של נשים רבות! חשוב להתעקש שלא תהיה הפרדה ושנשים מומחות ישולבו בשיח המרכזי – מול קהל של רבנים גברים! שהרי אם אותם רבנים מסוגלים לדון ולפסוק בנושאי מין ופריון (להלן נושאים צנועים ) הם גם מסוגלים לשמוע ידע מפיה של אישה!

    • היי יעל,
      אני איתך לגמרי, השאלה האם היתן לשנות סדרי עולם ביום אחד.
      כיום, זוהי אמונתם ואני מאמינה שראוי ששינוי יהא בהדרגה.
      אני מאמינה שברגע שנשים תתחלנה להיחשב כבעלות הידע ולא רק כמקבלות אותו, יתחיל תהליך של שינוי.
      מקווה שנזכה לו בימינו.

  8. שרון הגיב:

    ובקיצור- מי עולה לירושלים ביום הכנס להפגין ולצעוק ???!!! או שמא נמשיך וניתן ליצורים הללו לנהל את חיינו ואת גופנו כמו שהתרגלנו

    כל רופא נשים, והדגש הוא על המילה רופא חייב להבין שכשהוא נשבע לרפא כל אדם השבועה הזו כוללת נשים

Trackbacks/Pingbacks

  1. לבריאות « האחות הגדולה - 05/01/2012

    […] ישראל 2012: כנס גניקולוגיה ללא נשים (לימור לוי אוסמי, מדברים אמהות) […]

השאירי תגובה

אולי יעניין אותך לקרוא גם :

להניק עם לשון קשורה

מאת : אמא קרן בן יאיר - לינצ'בסקי

17 באוגוסט 2010תגובה אחת

מתוך אחרי לידה, הנקה

למרות שניסיתי להניק אותה בבית החולים, לא ממש הצלחתי, אז העדפתי לסחוט קצת קולסטרום ולתת לה בכפית, ואת שאר התזונה השלימו לה האחיות בבקבוק. ביומי האחרון בבית החולים ניגשתי ליועצת הנקה שאבחנה אצל דניאלה לשון קשורה.

לפי היהדות, הבת שלי לא נחשבת לבן אדם- לידה שקטה

מאת : לימור לוי אוסמי

10 באוקטובר 20104 תגובות

מתוך הפלה, אובדן הריון, הריון

הופתעתי לגלות, שלפי היהדות, הבת שלי לא נחשבת לבן אדם.
כיוון ולא הגיעה לגיל שבועיים, התינוקת שלי, שהיה לה דופק, ידיים, רגליים, ראש וגוף והכל- לא נחשבת לאדם. ומאחר וכך, לא מגיעה לה קבורה רגילה, הלוויה, שבעה, שלושים, שנה, לא קורעים בגד.
מאחר והיא לא נחשבת בן אדם, גם לא קוראים לה “תינוקת”. השם החדש שלה הוא “נפל”.
במכתב הסיכום לא כתוב “נולדה תינוקת ללא רוח חיים” כי אם “נפלטה עוברית ממין נקבי ללא רוח חיים”.
לתת לה שם? לא לתת לה שם?..".

סיפור לידה של תמה

מאת : גלית

8 בפברואר 201219 תגובות

מתוך הפלה, אובדן הריון, הריון

תמה נולדה ביום שלישי, א' טבת, נר שמיני של חנוכה, 27/12/11 בשעה 5:30 לאור בוקר ראשון. היא היתה יפה ושקטה, תינוקת ישנה. לקחתי אותה בזרועתיי עטופה וחיבקתי וליטפתי ונישקתי ודיברתי ואהבתי אותה כל כך. אבל תמה לא זכתה לחיות. היא נולדה כשקשר אמיתי בחבל הטבור שלה, מה שלא איפשר לה לנשום ולקבל אספקת חמצן והיא נולדה ללא רוח חיים.

הכל התחיל ביום שבת 24/12. היום התחיל כרגיל, בצהריים נסעתי להורים לאכול ארוחה משפחתית וכשהגעתי אליהם עדיין הרגשתי תנועות כרגיל לגמרי. אכלנו, פטפטנו, היו המון שיחות על הלידה המתקרבת, איך אני רוצה ומה אני ממש לא רוצה.

בשעה 17:00 נסעתי הביתה וכבר בדרך תהיתי איך זה שלא הרגשתי אותה כבר כמה שעות, הגעתי הביתה והחלטתי לשתות מים וקפה ולראות אם היא זזה, כי זה על פי רוב עזר לה לזוז. זה לא קרה, הנחתי ידיים על הבטן. זה הסימן המוסכם שלנו שאחריו היא תמיד זזה, שולחת לי סימן שהכל בסדר והיא לא זזה. ניגשתי והכנסתי לפה כפית דבש, על אף הסוכרת, ונשכבתי על צד שמאל לא רגועה לגמרי, וזה לא עזר. ניגשתי להתקלח אולי זה יעיר אותה, אכלתי כפית סוכר ושוב נשכבתי על צד שמאל, והיא עדיין לא זזה. קראתי באינטרנט על הפחתה בתנועות עובר, והחלטתי להתקשר למוקד של הכללית, ובו זמנית לכתוב בקומונה. במוקד הפנו אותי מייד לבית חולים, התקשרתי לאמא שלי והיא הגיעה תוך חצי שעה לקחת אותי. מפה התחיל סיפור אחר לגמרי.