חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פחד לפני ילד שני

אני מפחדת.

אני מודה, אני מפחדת פחד מוות.

לא מהלידה עצמה ולא מהכאבים. מהתהליך שלפני ואחרי.

ההריון הקודם היה קשה. היה לי קשה נפשית. לא התרגלתי לעצמי, לא אהבתי את עצמי, לא מצאתי את עצמי. לא יכולתי לישון, לאכול, לנשום. הרגשתי שאני נחנקת. לזה התווספו חוסר התחושות. לא התחברתי אליו, לבייבי. לא הרגשתי שום קשר אימהי או אחר אליו.

הייתי מוצאת את עצמי יושבת ורואה בראש את הסצינה מהנוסע השמיני, שהיצור מתפרץ לה מהבטן החוצה.  ההרגשה הזו התעצמה עם כל משפט "נו, מתרגשת?" ואני בחורה חזקה, סגרתי את העולם בפני ובפני התחושות שלי. כלפי חוץ הייתי מדקלמת את התשובות שמקובל לתת. "בטח…". ללחץ הזה התווספה כל בדיקה אפשרית לפי הספר… כולן יצאו תקינות, אבל ההמתנה לכל בדיקה ולכל תוצאה גמרו אותי סופית.

ואז הגיעה הלידה. הכנתי את עצמי לזה שזה לא קל, ואולי לא נעים, אבל חוויה. ילדתי בלידה ללא אפידורל, לידה מכשירנית. הדבר הכי טראומטתי שעברתי בחיי. הרגשתי שהצוות היה לא מקצועי וניהל מאבקי כוח וידע על חשבון רגלי הפתוחות לפניו. הרגשתי שלא מקשיבים לי. הרגשתי לבד.

הדבר שהיה לי הכי חשוב בעולם זה להניק. את הבייבי לא קיבלתי, אלא רק יומיים אחרי עקב לידה מכשירנית, מים מקונייאלים וצהבת נורא גבוהה. כשקירבתי אותו אליי בניסיון כושל להניק הוא צרח. אז הרגשתי בתחתית הבור. הילד שלי, שאמור לאהוב אותי ללא תנאי ואני אותו, לא מוכן שאני אחלוק איתו את האקט הכי אימהי ואינטימי בעייני שיש.

אני כבר חושבת על ילד שני. ורוצה אחד בכל מאודי. ופוחדת. פוחדת פחד מוות לחוות את אותה החוויה. ההנקה היא עדיין אחד הדברים שהכי חשובים לי ואכולת חששות שגם בילד הבא זה לא יקרה.  מפחדת מצוות רפואי שלא קשוב אליי. שלא מבין אותי. שמתווכח לי מעל הראש בעוד הבייבי בירידות דופק דרסטיות בכל ציר.

מפחד מההגעה הביתה והתסכול של תחושת הכישלון עוד לפני שהתחלנו. עוד לפני שבכלל נקשרנו.

אולי גם יעניין אותך לקרוא:

לא מסוגלת לחשוב על להביא עוד ילד לעולם / אמא אנונימית

גם את מוזמנת להשתתף בדיונים כאן ובפייסבוק ולהצטרף לעדכונים במייל דרך רשימת התפוצה

קבלי בחינם תכנים שיעזרו לך להרגיש מובנת:

צרי קשר

תרגישי בנוח לכתוב לי דברים שחשובים לך,

לשאול אותי שאלות או לתאם מפגש ראשון לתהליך הליווי.

בהודעה ל – 052-2835020

שתהיה לך הורות טובה ומשמעותית, לימור

× ליווי תהליכי צמיחה לאמהות רגישות