להכניס איזון ונשימה להתמודדות עם משבר הקורונה
אחרי לידה,  איפה אני בתוך האמהוּת?,  אמהוּת,  התבוננות עצמית בהורות,  תחושות מגוונות אחרי לידה

איזון, נשימה והתחזקות להתמודדות עם משבר הקורונה

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו, ואיך שלא נסתכל על זה, מדובר במציאות לא פשוטה, מאתגרת ומורכבת להתמודדות. בתוך מציאות הקורונה החדשה, אני שמה לב לחוסר המורגש אצלי לאיזון, להרגעה, לקול מנהיגותי שייקח בחשבון את התהליכים הרגשיים שהאוכלוסייה עוברת וייתן מענה לחששות והמתח הפנימי. בינתיים אני שמה לב בעיקר לרטוריקה של הפחדה, אולי כי זאת בעיניהם הדרך ליצירת משמעת, ואני שמה לב שאין כל מענה לפחד שנערם ומצטבר.

לא רק שהפחד וחוסר הוודאות במוקדי כותרות הקורונה, גם הילדים בבית, אין מענה כלכלי לאנשים עצמאיים, והמציאות הופכת לקשה. ההתמקדות של ההנהגה שלנו ממוקדת כרגע במיגור הנגיף והשתלטות עליו, והשאר- מחכה. למדיניות הזאת יש מחיר רגשי שמשפיע על כולנו.

מתוך צורך אישי שלי להתמודד עם המציאות, אני הולכת ומלקטת לי קולות שפויים, מאזנים, מרגיעים, וגם משתדלת להשמיע אחד כזה. אני מרגישה שזאת הדרך שלי להתמודד, זאת הדרך שלי למלא את מה שמרגיש לי חסר. מכיוון שאני יודעת כמה עוזר לי להתחבר לקול הרגוע ולהתרחק מהקולות המלחיצים, בחרתי להביא בפניכן תכנים מעניינים (את חלקם אני יצרתי), שיוכלו גם לכן ליצור לרגע בועה של יציבות, רוגע וביטחון. הנה הם:

חמש דקות של הזנה עצמית וכוח לאמהות בתקופת הקורונה

הקלטתי חמש דקות של תשומת לב לגוף, נשימה, ותזכורת לכוח של נשים להתמודד. אפשר לשמוע אותן תוך כדי פעולה, ואין צורך להיות בעצמית עיניים או ישיבת מדיטציה. פשוט להקשיב ולתת להנחיות להוביל אתכן.

חמש דקןת של הזנה עצמית וכוח

איך להתמודד עם חרדה ומתח שלנו ושל הילדים, ולהעצים אותם ואת עצמנו מולם

דיאנה אידלמן, מטפלת זוגית ומשפחתית מוערכת ומוכרת (כותבת הספר "הכנה להורות, מייסדת 'דיאדה'), מסבירה איך אפשר להתמודד עם חרדה ומתח וחשיבה קטסטרופאלית שעולה אצל הילדים ואצלנו. היא מדברת על החשיבות של הלגיטימציה למתח ולחרדה ועל האפשרות לנקוט בפעולה ואקטיביות מול התחושות המפחידות.

גשר ביני לביניכם 🌿

פורסם על ידי ‏‎Diana Eidelman‎‏ ב- יום חמישי, 19 במרץ 2020

שתיים וחצי דקות של הנחייה לנשימה להורים ולילדים

רביד בוגר, מהשירות הפסיכולוגי בפתח תקווה, מזמינה הורים וילדים לקחת נשימות ארוכות וטובות כדי לשים לב לעצמנו. היא מסבירה דרך פשוטה ללמד נשימה את הילדים שלנו, כדי שיצליחו גם הם לקחת נשימה ארוכה בימים אלה.

נשימה לנשמה – מיינדפולנס

הורים יקרים, צפו ברביד, פסיכולוגית בשירות הפסיכולוגי החינוכי שלנושמתרגלת איתנו נשימות עמוקות להפגת תחושת המתח והחרדה.הצטרפו אלינו וקחו יחד איתה נשימה לנשמה רמי גרינברג – ראש העיר

פורסם על ידי ‏עיריית פתח תקוה‏ ב- יום רביעי, 18 במרץ 2020

מדיטציה והילינג לאמהות – כשעה

מעיין פרלמן, מורה ליוגה ומדיטציה, מעבירה מפדש למדיטיציה והילינג להשקטת הגוף ולטיפול איכות מיטיבה עבורנו ועבור האחרים.

כמה דברים שיכולים לעזור במקרים של חוסר וודאות ושינוי במציאות

כתבתי רשימה מתומצתת של דברים שיכולים לעזור להתמודד עם מציאות של חוסר וודאות והשתנות משמעותית, כמו זו שאנחנו עוברות עכשיו עם משבר הקורונה העולמי. תלחצו על התמונה פה למטה כדי לראות את כל הדברים.

התחלתי לכתוב פוסט הבוקר על הקורונה ואי הוודאות שהיא מביאה, אבל בעקבות קצב ההשתנות האדיר של האירועים, אני אכתוב כמה דברים…

פורסם על ידי ‏נשים מדברות אִמָּהוּת‏ ב- יום חמישי, 12 במרץ 2020

אם יש תכנים מרגיעים, מאזנים ופותחי לב נוספים, אשמח לשמוע. אפשר לתת לי קישור אליהם בתגובות.

שלכן, לימור

לימור לוי אוסמי, יוצרת האתר, מלווה רגשית נשים אחרי לידה ובהורות.

אם את אחרי לידה, יכול לעניין אותך לקרוא על:

ליווי רגשי אחרי לידה ראשונה
ליווי רגשי לאמהות שיש להן ילדים גדולים בבית
"אני אמא לתינוק, האם מה שאני מרגישה הוא נורמלי?" הרצאה דיגיטלית
שיתופים אישיים ומקצועיים על דיכאון אחרי לידה

לדף פייסבוק של נשים מדברות אמהות

לימור לוי אוסמי

מלווה רגשית נשים אחרי לידה ובהורות, יוצרת האתר 'נשים מדברות אמהות'. נפגשת עם נשים בכרכור ובשיחות וידאו. אפשר ליצור איתי קשר בהודעה - 052-2835020 ואשמח לתאם שיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

× לפרטים על ליווי רגשי בהורות