חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
יש לי דיכאון אחרי לידה

יש לי דיכאון אחרי לידה: "מרגישה שהקירות סוגרים עליי". חלק ב'

 

יש לי דיכאון אחרי לידה. לקריאה של חלק א' של הסיפור שלי.

רבנו. מן ריב מטופש שהתחיל על אם לחבר את המחשב סמוך לחדר של הבנות או לא. פתאום הקרינה מהמחשב נראתה לי כמו גזר דין מוות לבנות שלי. הוא משך לפה ואני לשם. עוד יום עובר ואנחנו עדיין מושכים- כל אחד לכיוונו, לא מוותרים! לא מתפשרים! ואז אני נשברת, צועקת בקולי קולות, מאשימה אותו בגרימת מחלות סופניות, חוסר אהבה ואנוכיות. הוא מצידו מנסה להסביר.

לא! הוא לא אוהב אותן! לא איכפת לו שהן יחלו! והקול הזה בראש ממשיך… אל תוותרי! את האמא שלהן! את ילדת אותן! הוא סתם זר שמנצל את טוב ליבך… הוא לא קשור אליכם! את חייבת לגרום לו לעזוב!! והקול הקטן, כמעט בוכה- תוותרי, זה שטויות, את אוהבת אותו, הוא לא זר! הוא בעלך….!

המפלצת בראש לא נכנעת, לא נסוגה, מכניעה אותי… אני צועקת, בוכה- ׳תצא מהבית הזה!׳ והזר מסתכל עליי בתיסכול… ׳אני לא יכול לעזוב כשאת במצב כזה… אני מפחד עלייך ועל הילדים!׳ והקול ממשיך, הוא מתגבר, אני כבר לא בתוכי, אני מחוץ לגופי עומדת חסרת אונים ורואה איך המפלצת בתוכי משתמשת בקולי, בגופי כדי להכניע את הזר….

כבר לילה… הילדים ישנים, אני מותשת, זה נמשך כבר יומיים… אבל הקול לא מוותר! הוא אומר:  ׳זה הוא או את. ׳אם הוא ינצח הילדים עלולים למות!׳ אני במלחמה! נגד הזר… חייבת לנצח, למען הילדים…'

הזר ממשיך להתקרב, מרגישה חנוקה, הוא עדיין מדבר, מסביר, משכנע. אני מרגישה שהקירות סוגרים עליי, מאוימת, פתאום חוששת לחיי, מחפשת דרך להימלט!! מוצאת. רצה מהר, הכי מהר שאפשר לכיוון הדלת, טועה בדרך מרוב לחץ מוצאת את עצמי במטבח, הזר בעקבותיי, מפחדת, חייבת לצאת, מרגישה זיעה קרה בכל גופי, אימה!

מסתכלת סביבי רואה את הסכיני חיתוך שעל הדלפק, רצה מהר לפני שהזר יגיע אליי, לוקחת סכין ביד, בחרתי בסכין הקטנה, לא רוצה לפגוע בו, רוצה רק שיתרחק, רק שיצא…. רק שיתרחק. עומדת עם הסכין, היד רועדת מולו- ׳תזוז, רק תזוז ממני… בבקשה, רק תתרחק…׳ הוא עומד מולי, הוא לא מפחד, המבט שלו רך ומלטף, תרגעי, הכל בסדר, תורידי את הסכין, בואי..

אני מורידה את הסכין, רועדת, בוכה, מתקפלת על הריצפה במטבח, הוא מחבק אותי, חזק, משרה בי בטחון, הקול נעלם, המפלצת נכנעה…. בינתיים….

 

יש לי דיכאון אחרי לידה – לקריאה של חלק א'

יש לי דיכאון אחרי לידה – לקריאה של חלק ג'

 

שמי לי- יש לי ארבעה ילדים מופלאים- אמילי -6.5, קים- 5, מיה -3, וליאם (הגוזל הקטן)- 1.5, יש לי כלבה משגעת ובעל מקסים, ויש לי דיכאון שאחרי הלידה!

 

אם את מתמודדת עם קושי רגשי אחרי לידה, זה יכול לעניין אותך:

על ליווי רגשי אחרי לידה
על עיבוד חוויית אחרי הלידה
"אני אמא לתינוק, האם מה שאני מרגישה הוא נורמלי?"
הרצאה דיגיטלית
שיתופים אישיים ומקצועיים על דיכאון אחרי לידה

לדף הפייסבוק של נשים מדברות אמהות

קבלי בחינם תכנים שיעזרו לך להרגיש מובנת:

צרי קשר

תרגישי בנוח לכתוב לי דברים שחשובים לך,

לשאול אותי שאלות או לתאם מפגש ראשון לתהליך הליווי.

בהודעה ל – 052-2835020

שתהיה לך הורות טובה ומשמעותית, לימור

× ליווי תהליכי צמיחה לאמהות רגישות